Further processing options

Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache

Bibliographic Details
Authors and Corporations: Knapp, Werner (Author)
Title Statement: Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache Werner Knapp
Type of Resource: E-Book
published:
s.l. De Gruyter 1997
©1997.
1997
Series: Reihe Germanistische Linguistik
Series: Reihe Germanistische Linguistik ; 185
Physical Description: Online-Ressource (275 pages)
Subjects:
RVK Notation: ER 925
  • Allgemeine Sprachwissenschaft
    • Sprachpsychologie. Psycholinguistik
      • Spracherwerb, individueller Sprachstatus; Pathologie zu Sprachmedizin
        • Fremdsprache, Sprachenlernen (Theorie, Abstrakta, schematischer Ablauf, psychologische Mechanismen)

GB 3033
  • Deutsch als Fremdsprache / Deutsch als Zweitsprache
    • Sekundärliteratur
      • Fachdidaktik, Unterrichtsmethode
        • Einzelprobleme
          • Textproduktion

GB 3019
  • Deutsch als Fremdsprache / Deutsch als Zweitsprache
    • Sekundärliteratur
      • Sprachunterricht
        • Inland
          • Kinder und Jugend

ES 878
  • Spezialbereiche der allgemeinen Sprachwissenschaft
    • Angewandte Sprachwissenschaft
      • Sprach- und Redeschulung, unterrichtsbezogen: Sprachdidaktik
        • Sprachunterricht
          • Aufsatz, Nacherzählung
BK Notation: 17.23 Mehrsprachigkeit
18.09 Deutsche Sprache
Description
Abstract: Why do so many children from language minorities who began their primary schooling in the host country still have serious deficits in the second language, especially in writing, even at the secondary level? In order to examine the linguistic abilities of migrant children, their narrative texts were examined from the point of view of narrative structure, the establishment of referential relations and the use of typical linguistic means of narration. One important outcome of the analysis was that those migrant children who only recently arrived in the host country have a degree of textual and narrative competence which derives from the first language. Their deficits are in the area of formulation. On the other hand, children who have spent all of their school time in the host country do not have this problem. The have deficits in textual and narrative competence, especially in comparison with children from the host country.
Physical Description: Online-Ressource (275 pages)
ISBN: 9783110918489
311091848X
DOI: 10.1515/9783110918489