Further processing options

Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache

Bibliographic Details
Authors and Corporations: Knapp, Werner (Author)
Title Statement: Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache Werner Knapp
Type of Resource: E-Book
published:
s.l. De Gruyter 1997
©1997.
1997
Series: Reihe Germanistische Linguistik
Series: Reihe Germanistische Linguistik ; 185
Physical Description: Online-Ressource (275 pages)
Subjects:
RVK Notation: ER 925
  • Allgemeine Sprachwissenschaft
    • Sprachpsychologie. Psycholinguistik
      • Spracherwerb, individueller Sprachstatus; Pathologie zu Sprachmedizin
        • Fremdsprache, Sprachenlernen (Theorie, Abstrakta, schematischer Ablauf, psychologische Mechanismen)

GB 3033
  • Deutsch als Fremdsprache / Deutsch als Zweitsprache
    • Sekundärliteratur
      • Fachdidaktik, Unterrichtsmethode
        • Einzelprobleme
          • Textproduktion

GB 3019
  • Deutsch als Fremdsprache / Deutsch als Zweitsprache
    • Sekundärliteratur
      • Sprachunterricht
        • Inland
          • Kinder und Jugend

ES 878
  • Spezialbereiche der allgemeinen Sprachwissenschaft
    • Angewandte Sprachwissenschaft
      • Sprach- und Redeschulung, unterrichtsbezogen: Sprachdidaktik
        • Sprachunterricht
          • Aufsatz, Nacherzählung
BK Notation: 17.23 Mehrsprachigkeit
18.09 Deutsche Sprache
LEADER 08038cam a22017532 4500
001 0-1658672135
003 DE-627
005 20220429235021.0
007 cr uuu---uuuuu
008 151022r19971997xx |||||o 00| ||ger c
020 |a 9783110918489  |9 978-3-11-091848-9 
024 7 |a 10.1515/9783110918489  |2 doi 
035 |a (DE-627)1658672135 
035 |a (DE-576)447067699 
035 |a (DE-599)GBV834653036 
035 |a (OCoLC)913089386 
035 |a (EBP)006150128 
035 |a (DE-B1597)45828 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
050 0 |a P40 
082 0 |a 401/.93 
082 0 |a 306.44  |2 23 
084 |a ER 925  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/27775: 
084 |a GB 3033  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/38182: 
084 |a GB 3019  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/38167: 
084 |a ES 878  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/27922: 
084 |a LAN 009000  |2 BISAC 
084 |a LAN009000  |2 BISAC 
084 |a 17.23  |2 bkl 
084 |a 18.09  |2 bkl 
100 1 |a Knapp, Werner  |4 aut 
245 1 0 |a Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache  |c Werner Knapp 
264 1 |a s.l.  |b De Gruyter  |c 1997 
264 4 |c ©1997. 
300 |a Online-Ressource (275 pages) 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 0 |a Reihe Germanistische Linguistik 
490 0 |a Reihe Germanistische Linguistik  |v 185 
520 |a Why do so many children from language minorities who began their primary schooling in the host country still have serious deficits in the second language, especially in writing, even at the secondary level? In order to examine the linguistic abilities of migrant children, their narrative texts were examined from the point of view of narrative structure, the establishment of referential relations and the use of typical linguistic means of narration. One important outcome of the analysis was that those migrant children who only recently arrived in the host country have a degree of textual and narrative competence which derives from the first language. Their deficits are in the area of formulation. On the other hand, children who have spent all of their school time in the host country do not have this problem. The have deficits in textual and narrative competence, especially in comparison with children from the host country. 
533 |d 1997  |7 |1997|||||||||| 
534 |c 1997 
650 0 |a Linguistics and Semiotics 
650 0 |a Sociolinguistics 
650 0 |a Languages of Europe 
650 0 |a Germanic Languages 
650 0 |a Theoretical Frameworks and Disciplines 
689 0 0 |D s  |0 (DE-588)4113292-0  |0 (DE-627)105830437  |0 (DE-576)209475285  |a Deutsch  |2 gnd 
689 0 1 |D s  |0 (DE-588)4018424-9  |0 (DE-627)106326007  |0 (DE-576)208924280  |a Fremdsprache  |2 gnd 
689 0 2 |D s  |0 (DE-588)4132307-5  |0 (DE-627)10568872X  |0 (DE-576)209634464  |a Erzählen  |2 gnd 
689 0 3 |D s  |0 (DE-588)4129492-0  |0 (DE-627)105709484  |0 (DE-576)209610948  |a Schriftsprache  |2 gnd 
689 0 |5 DE-101 
776 1 |z 9783110918489 
776 1 |z 9783484311855 
776 0 8 |i Druckausg.  |z 978-3-11-091848-9 
776 0 8 |i Druckausg.  |a Knapp, Werner, 1953 -   |t Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache  |d Tübingen : Niemeyer, 1997  |h XII, 275 S.  |w (DE-627)230719392  |w (DE-576)060875631  |z 3484311851 
856 4 0 |u http://dx.doi.org/10.1515/9783110918489  |x Verlag  |3 Volltext 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110918489  |m X:GRUY  |x Resolving-System  |3 Volltext 
856 4 2 |u https://www.degruyter.com/doc/cover/9783110918489.jpg  |m X:GRUY  |3 Cover 
912 |a GBV-23-DLS-UBRO 
912 |a PDA11SSHE 
912 |a PDA1ALL 
912 |a PDA2HUM 
912 |a PDA5EBK 
912 |a PDA14ALL 
912 |a PDA16SSH 
912 |a PDA2 
912 |a GBV-deGruyter-alles 
912 |a ZDB-23-DLS  |b 1990-1999 
912 |a ZDB-23-GBA  |b 1900-1999 
912 |a EBA-BACKALL 
912 |a EBA-EBKALL 
912 |a EBA-SSHALL 
912 |a BSZ-23-DGG-L1UB  |b 2020 
912 |a ZDB-23-GBA  |b 1990-1999 
912 |a EBA-CL-LS 
912 |a EBA-DGALL 
912 |a ZDB-23-DGG 
936 r v |a ER 925  |b Fremdsprache, Sprachenlernen (Theorie, Abstrakta, schematischer Ablauf, psychologische Mechanismen)  |k Allgemeine Sprachwissenschaft  |k Sprachpsychologie. Psycholinguistik  |k Spracherwerb, individueller Sprachstatus; Pathologie zu Sprachmedizin  |k Fremdsprache, Sprachenlernen (Theorie, Abstrakta, schematischer Ablauf, psychologische Mechanismen)  |0 (DE-627)1271143348  |0 (DE-625)rvk/27775:  |0 (DE-576)201143348 
936 r v |a GB 3033  |b Textproduktion  |k Deutsch als Fremdsprache / Deutsch als Zweitsprache  |k Sekundärliteratur  |k Fachdidaktik, Unterrichtsmethode  |k Einzelprobleme  |k Textproduktion  |0 (DE-627)1270851950  |0 (DE-625)rvk/38182:  |0 (DE-576)200851950 
936 r v |a GB 3019  |b Kinder und Jugend  |k Deutsch als Fremdsprache / Deutsch als Zweitsprache  |k Sekundärliteratur  |k Sprachunterricht  |k Inland  |k Kinder und Jugend  |0 (DE-627)1270643665  |0 (DE-625)rvk/38167:  |0 (DE-576)200643665 
936 r v |a ES 878  |b Aufsatz, Nacherzählung  |k Spezialbereiche der allgemeinen Sprachwissenschaft  |k Angewandte Sprachwissenschaft  |k Sprach- und Redeschulung, unterrichtsbezogen: Sprachdidaktik  |k Sprachunterricht  |k Aufsatz, Nacherzählung  |0 (DE-627)1271408171  |0 (DE-625)rvk/27922:  |0 (DE-576)201408171 
936 b k |a 17.23  |j Mehrsprachigkeit  |q SEPA  |0 (DE-627)106404180 
936 b k |a 18.09  |j Deutsche Sprache  |q SEPA  |0 (DE-627)106403885 
951 |a BO 
020 |a 311091848X 
983 |a (DE-14)16785083 
984 |c FILE 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110918489  |9 DE-14 
852 |a DE-14  |z 2020-11-26T11:04:17Z  |x 2020-11-30 
983 |a (DE-Zi4)1000514074 
976 |c EB 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110918489  |z Zum Online-Dokument  |9 DE-Zi4 
852 |a DE-Zi4  |z 2020-11-16T11:36:48Z  |x 2022-04-04 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110918489  |9 DE-540 
852 |a DE-540  |z 2021-01-22T13:21:15Z 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110918489  |9 ILN: 736 
852 |a ILN: 736  |z 2021-05-12T22:13:43Z 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110918489  |9 DE-L242 
852 |a DE-L242  |z 2021-01-14T12:55:25Z 
912 |9 DE-15  |a UBL-DeGruyter-2020 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110918489  |y Online-Zugriff  |9 DE-15 
852 |a DE-15  |z 2020-11-13T13:40:45Z 
983 |a (DE-Ch1)1000635391 
971 |c EBOOK 
971 |g E-Book DeGruyter PDA-Sachsenkonsortium-dg20 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110918489  |9 DE-Ch1 
852 |a DE-Ch1  |z 2020-11-30T10:23:12Z  |x 2021-02-09 
983 |a (DE-105)501123876 
972 |c EBOOK 
852 |a DE-105  |z 2020-11-16T11:01:55Z  |x 2020-11-24 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110918489  |9 DE-520 
852 |a DE-520  |z 2021-02-09T10:39:17Z 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110918489  |y HTWK-Zugang  |9 DE-L189 
852 |a DE-L189  |z 2020-11-26T11:25:28Z 
983 |a (DE-Zwi2)500310517 
975 |c EB 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110918489  |9 DE-Zwi2 
852 |a DE-Zwi2  |z 2021-06-29T14:16:44Z  |x 2021-07-09 
972 |k Campuslizenz 
975 |o E-Book De Gruyter 
975 |k Elektronischer Volltext - Campuslizenz 
976 |h Elektronischer Volltext - Campuslizenz. Zugriff von auβerhalb nur für HSZG-Angehörige mit VPN-Verbindung möglich. 
950 |a Fiktionale Rede 
950 |a Geschichtenerzählen 
950 |a Storytelling 
950 |a 陈述 
950 |a 讲述 
950 |a 叙述 
950 |a 陳述 
950 |a 講述 
950 |a 敍述 
950 |a Рассказ 
950 |a Geschriebene Sprache 
950 |a Schreibsprache 
950 |a Sprache 
950 |a Gesprochene Sprache 
950 |a Письменный язык 
950 |a Neuhochdeutsch 
950 |a Deutsche Sprache 
950 |a Hochdeutsch 
950 |a Südgermanische Sprachen 
950 |a Немецкий 
950 |a Zweitsprache 
950 |a Иностранный язык 
951 |a XA-DE 
980 |a 1658672135  |b 0  |k 1658672135  |o 447067699 
openURL url_ver=Z39.88-2004&ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info%3Aofi%2Fenc%3AUTF-8&rfr_id=info%3Asid%2Fvufind.svn.sourceforge.net%3Agenerator&rft.title=Schriftliches+Erz%C3%A4hlen+in+der+Zweitsprache&rft.date=1997&rft_val_fmt=info%3Aofi%2Ffmt%3Akev%3Amtx%3Abook&rft.genre=book&rft.btitle=Schriftliches+Erz%C3%A4hlen+in+der+Zweitsprache&rft.series=Reihe+Germanistische+Linguistik&rft.au=Knapp%2C+Werner&rft.pub=De+Gruyter&rft.edition=&rft.isbn=311091848X
SOLR
_version_ 1731780785742020608
access_facet Electronic Resources
author Knapp, Werner
author_facet Knapp, Werner
author_role aut
author_sort Knapp, Werner
author_variant w k wk
callnumber-first P - Language and Literature
callnumber-label P40
callnumber-raw P40
callnumber-search P40
callnumber-sort P 240
callnumber-subject P - Philology and Linguistics
collection GBV-23-DLS-UBRO, PDA11SSHE, PDA1ALL, PDA2HUM, PDA5EBK, PDA14ALL, PDA16SSH, PDA2, GBV-deGruyter-alles, ZDB-23-DLS, ZDB-23-GBA, EBA-BACKALL, EBA-EBKALL, EBA-SSHALL, BSZ-23-DGG-L1UB, EBA-CL-LS, EBA-DGALL, ZDB-23-DGG, UBL-DeGruyter-2020
contents Why do so many children from language minorities who began their primary schooling in the host country still have serious deficits in the second language, especially in writing, even at the secondary level? In order to examine the linguistic abilities of migrant children, their narrative texts were examined from the point of view of narrative structure, the establishment of referential relations and the use of typical linguistic means of narration. One important outcome of the analysis was that those migrant children who only recently arrived in the host country have a degree of textual and narrative competence which derives from the first language. Their deficits are in the area of formulation. On the other hand, children who have spent all of their school time in the host country do not have this problem. The have deficits in textual and narrative competence, especially in comparison with children from the host country.
ctrlnum (DE-627)1658672135, (DE-576)447067699, (DE-599)GBV834653036, (OCoLC)913089386, (EBP)006150128, (DE-B1597)45828
de105_date 2020-11-16T11:01:55Z
de15_date 2020-11-13T13:40:45Z
dech1_date 2020-11-30T10:23:12Z
dewey-full 401/.93, 306.44
dewey-hundreds 400 - Language, 300 - Social sciences
dewey-ones 401 - Philosophy & theory, 306 - Culture & institutions
dewey-raw 401/.93, 306.44
dewey-search 401/.93, 306.44
dewey-sort 3401 293
dewey-tens 400 - Language, 300 - Social sciences, sociology & anthropology
doi_str_mv 10.1515/9783110918489
facet_912a GBV-23-DLS-UBRO, PDA11SSHE, PDA1ALL, PDA2HUM, PDA5EBK, PDA14ALL, PDA16SSH, PDA2, GBV-deGruyter-alles, ZDB-23-DLS, ZDB-23-GBA, EBA-BACKALL, EBA-EBKALL, EBA-SSHALL, BSZ-23-DGG-L1UB, EBA-CL-LS, EBA-DGALL, ZDB-23-DGG, UBL-DeGruyter-2020
facet_avail Online
facet_local_del330 Deutsch, Fremdsprache, Erzählen, Schriftsprache
finc_class_facet Allgemeine und vergleichende Sprach- und Literaturwissenschaft, Indogermanistik, Außereuropäische Sprachen und Literaturen, Germanistik, Niederlandistik, Skandinavistik, Soziologie
finc_id_str 0015276663
fincclass_txtF_mv philology, philology-germanicscandinavian, ethnology, socialsciences
format eBook
format_access_txtF_mv Book, E-Book
format_de105 Ebook
format_de14 Book, E-Book
format_de15 Book, E-Book
format_del152 Buch
format_detail_txtF_mv text-online-monograph-independent
format_dezi4 e-Book
format_dezwi2 Ebook
format_finc Book, E-Book
format_legacy ElectronicBook
format_legacy_nrw Book, E-Book
format_nrw Book, E-Book
format_strict_txtF_mv E-Book
geogr_code Europe, Germany
geogr_code_person not assigned
id 0-1658672135
illustrated Not Illustrated
imprint s.l., De Gruyter, 1997
imprint_str_mv s.l.: De Gruyter, 1997, 1997
institution DE-14, DE-105, DE-L189, DE-Zi4, ILN: 736, DE-L242, DE-Zwi2, DE-Ch1, DE-520, DE-540, DE-15
is_hierarchy_id
is_hierarchy_title
isbn 9783110918489, 311091848X
isbn_isn_mv 9783110918489, 9783484311855, 978-3-11-091848-9, 3484311851
isil_str_mv DE-14, DE-Zi4, DE-540, ILN-736, DE-L242, DE-15, DE-Ch1, DE-105, DE-520, DE-L189, DE-Zwi2
kxp_id_str 1658672135
language German
last_indexed 2022-05-03T05:14:15.184Z
local_heading_facet_dezwi2 Linguistics and Semiotics, Sociolinguistics, Languages of Europe, Germanic Languages, Theoretical Frameworks and Disciplines, Deutsch, Fremdsprache, Erzählen, Schriftsprache
marc024a_ct_mv 10.1515/9783110918489
match_str knapp:1997:schriftlicheserzahleninderzweitsprache:
mega_collection Verbunddaten SWB
misc_de105 EBOOK
oclc_num 913089386
physical Online-Ressource (275 pages)
publishDate 1997, , ©1997.
publishDateSort 1997
publishPlace s.l.,
publisher De Gruyter,
record_id 447067699
recordtype marcfinc
rsn (DE-14)16785083, (DE-Zi4)1000514074, (DE-Ch1)1000635391, (DE-105)501123876, (DE-Zwi2)500310517
rsn_id_str_mv (DE-14)16785083
rvk_facet ER 925, GB 3033, GB 3019, ES 878
rvk_label Allgemeine Sprachwissenschaft, Sprachpsychologie. Psycholinguistik, Spracherwerb, individueller Sprachstatus; Pathologie zu Sprachmedizin, Fremdsprache, Sprachenlernen (Theorie, Abstrakta, schematischer Ablauf, psychologische Mechanismen), Deutsch als Fremdsprache / Deutsch als Zweitsprache, Sekundärliteratur, Fachdidaktik, Unterrichtsmethode, Einzelprobleme, Textproduktion, Sprachunterricht, Inland, Kinder und Jugend, Spezialbereiche der allgemeinen Sprachwissenschaft, Angewandte Sprachwissenschaft, Sprach- und Redeschulung, unterrichtsbezogen: Sprachdidaktik, Aufsatz, Nacherzählung
rvk_path ES 860 - ES 885, ES 600 - ES 885, E, G, GB 3024 - GB 3035, ES 750 - ES 885, EQ - ER, GB 3018 - GB 3021, GB 3010 - GB 3058, ES, GB 3026 - GB 3035, ER 910, ER 900 - ER 990, GB 3010 - GB 3041, GB 3033, ER 925, ES 878, GB 3014 - GB 3021, GB 3019
rvk_path_str_mv ES 860 - ES 885, ES 600 - ES 885, E, G, GB 3024 - GB 3035, ES 750 - ES 885, EQ - ER, GB 3018 - GB 3021, GB 3010 - GB 3058, ES, GB 3026 - GB 3035, ER 910, ER 900 - ER 990, GB 3010 - GB 3041, GB 3033, ER 925, ES 878, GB 3014 - GB 3021, GB 3019
score 17,354122
series2 Reihe Germanistische Linguistik, Reihe Germanistische Linguistik ; 185
source_id 0
spelling Knapp, Werner aut, Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache Werner Knapp, s.l. De Gruyter 1997, ©1997., Online-Ressource (275 pages), Text txt rdacontent, Computermedien c rdamedia, Online-Ressource cr rdacarrier, Reihe Germanistische Linguistik, Reihe Germanistische Linguistik 185, Why do so many children from language minorities who began their primary schooling in the host country still have serious deficits in the second language, especially in writing, even at the secondary level? In order to examine the linguistic abilities of migrant children, their narrative texts were examined from the point of view of narrative structure, the establishment of referential relations and the use of typical linguistic means of narration. One important outcome of the analysis was that those migrant children who only recently arrived in the host country have a degree of textual and narrative competence which derives from the first language. Their deficits are in the area of formulation. On the other hand, children who have spent all of their school time in the host country do not have this problem. The have deficits in textual and narrative competence, especially in comparison with children from the host country., 1997 |1997||||||||||, 1997, Linguistics and Semiotics, Sociolinguistics, Languages of Europe, Germanic Languages, Theoretical Frameworks and Disciplines, s (DE-588)4113292-0 (DE-627)105830437 (DE-576)209475285 Deutsch gnd, s (DE-588)4018424-9 (DE-627)106326007 (DE-576)208924280 Fremdsprache gnd, s (DE-588)4132307-5 (DE-627)10568872X (DE-576)209634464 Erzählen gnd, s (DE-588)4129492-0 (DE-627)105709484 (DE-576)209610948 Schriftsprache gnd, DE-101, 9783110918489, 9783484311855, Druckausg. 978-3-11-091848-9, Druckausg. Knapp, Werner, 1953 - Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache Tübingen : Niemeyer, 1997 XII, 275 S. (DE-627)230719392 (DE-576)060875631 3484311851, http://dx.doi.org/10.1515/9783110918489 Verlag Volltext, https://doi.org/10.1515/9783110918489 X:GRUY Resolving-System Volltext, https://www.degruyter.com/doc/cover/9783110918489.jpg X:GRUY Cover, https://doi.org/10.1515/9783110918489 DE-14, DE-14 2020-11-26T11:04:17Z 2020-11-30, https://doi.org/10.1515/9783110918489 Zum Online-Dokument DE-Zi4, DE-Zi4 2020-11-16T11:36:48Z 2022-04-04, https://doi.org/10.1515/9783110918489 DE-540, DE-540 2021-01-22T13:21:15Z, https://doi.org/10.1515/9783110918489 ILN: 736, ILN: 736 2021-05-12T22:13:43Z, https://doi.org/10.1515/9783110918489 DE-L242, DE-L242 2021-01-14T12:55:25Z, https://doi.org/10.1515/9783110918489 Online-Zugriff DE-15, DE-15 2020-11-13T13:40:45Z, https://doi.org/10.1515/9783110918489 DE-Ch1, DE-Ch1 2020-11-30T10:23:12Z 2021-02-09, DE-105 2020-11-16T11:01:55Z 2020-11-24, https://doi.org/10.1515/9783110918489 DE-520, DE-520 2021-02-09T10:39:17Z, https://doi.org/10.1515/9783110918489 HTWK-Zugang DE-L189, DE-L189 2020-11-26T11:25:28Z, https://doi.org/10.1515/9783110918489 DE-Zwi2, DE-Zwi2 2021-06-29T14:16:44Z 2021-07-09
spellingShingle Knapp, Werner, Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache, Why do so many children from language minorities who began their primary schooling in the host country still have serious deficits in the second language, especially in writing, even at the secondary level? In order to examine the linguistic abilities of migrant children, their narrative texts were examined from the point of view of narrative structure, the establishment of referential relations and the use of typical linguistic means of narration. One important outcome of the analysis was that those migrant children who only recently arrived in the host country have a degree of textual and narrative competence which derives from the first language. Their deficits are in the area of formulation. On the other hand, children who have spent all of their school time in the host country do not have this problem. The have deficits in textual and narrative competence, especially in comparison with children from the host country., Linguistics and Semiotics, Sociolinguistics, Languages of Europe, Germanic Languages, Theoretical Frameworks and Disciplines, Deutsch, Fremdsprache, Erzählen, Schriftsprache
swb_id_str 447067699
title Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache
title_auth Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache
title_full Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache Werner Knapp
title_fullStr Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache Werner Knapp
title_full_unstemmed Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache Werner Knapp
title_list_str Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache
title_short Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache
title_sort schriftliches erzahlen in der zweitsprache
topic Linguistics and Semiotics, Sociolinguistics, Languages of Europe, Germanic Languages, Theoretical Frameworks and Disciplines, Deutsch, Fremdsprache, Erzählen, Schriftsprache
topic_facet Linguistics and Semiotics, Sociolinguistics, Languages of Europe, Germanic Languages, Theoretical Frameworks and Disciplines, Deutsch, Fremdsprache, Erzählen, Schriftsprache
url http://dx.doi.org/10.1515/9783110918489, https://doi.org/10.1515/9783110918489, https://www.degruyter.com/doc/cover/9783110918489.jpg